PLEASE Consider Supporting CBO

Please consider supporting Comic Bits Online because it is a very rare thing in these days of company mouthpiece blogs that are only interested in selling publicity to you. With support CBO can continue its work to bring you real comics news and expand to produce the video content for this site. Money from sales of Black Tower Comics & Books helps so please consider checking out the online store.
Thank You

Terry Hooper-Scharf

Tuesday 15 November 2011

German Small Press and Events

 

Well, I'm finally able to get up and walk around a bit more and at least do a bit of typing so..
During 2004, 2005, 2006 and 2007 I tried leaving messages on various German comic sites to see whether I could establish contact with German Small Pressers -comicforum.de was a main one I visited. No responses.
 
I was then told on another German comic forum that “we like mainstream comics. Not many are interested in the smallish ( sic ) press!” In fact, I seem to have been considered a bit of a joke because of my interest. There were Marvels, DCs, Dark Horse -why bother with “amateur stuff”? Well, despite 30+ years elapsing, I am still interested and supportive of the Small Press and why not the SP in my mother's native country?
Helge (Herod) Korda used to produce some great stuff. But where is Lippe, Spruhende Phantasie, Zebra, Plop, Ad Absurdum…I could go on.
 
If you are a German zine creator/publisher (in fact it doesn't have to be just Germany but any country ) get in touch. PLEASE send books for review (always include HOW people can buy them, how much,etc), or if you organise Small Press/Alternative Comix events send the details.
 
CBO gets a heck of a lot of non-English visitors so I'm sure I can drum up some interest for you!
NO PDFs just hardcopies with all the details and any website address so you can get added to the blog roll.
Stay Happy :-)
Terry Hooper
CBO
203 Ashton Drive
Ashton Vale
Bristol
UK BS3 2PY
hoopercomicsuk@yahoo.com



 
Nun, ich bin endlich in der Lage, aufzustehen und zu gehen um ein bisschen mehr und mindestens do ein wenig Tipparbeit so ..Während 2004, 2005, 2006 und 2007 versuchte ich Hinterlassen von Nachrichten auf verschiedenen deutschen Comic-Websites, um zu sehen, ob ich Kontakt zu deutschen Klein Presser-comicforum.de etablieren lautete eine der wichtigsten, die ich besuchte. Keine Antworten.
  Ich wurde dann auf einem anderen deutschen Comic-Forum, dass “wir wie Mainstream-Comics erzählt. Nicht viele interessieren sich für die kleinere (sic) drücken! “In der Tat scheinen die ich bisher betrachtet haben ein bisschen wie ein Witz, weil mein Interesse. Es gab Marvels, DCs, Dark Horse-warum die Mühe mit “Amateur-stuff”? Nun, trotz 30 + Jahre zurückliegt, bin ich immer noch interessiert und unterstützt die Small Press und warum nicht auch die SP in meiner Mutter Heimat?
 
Helge (Herodes) Korda verwendet, um einige tolle Sachen zu produzieren. Aber wo ist Lippe, Spruhende Phantasie, Zebra, Plop, Ad Absurdum … Ich könnte weitermachen.
 
Wenn Sie sind ein deutsches Magazin Schöpfer / Herausgeber (in der Tat nicht nur Deutschland, sondern in welchem ​​Land) in Kontakt zu treten. BITTE senden Sie Bücher zur Prüfung (immer auch, wie Menschen sie kaufen, wie viel, etc), oder wenn Sie Small Press organisieren / Alternative Comix Veranstaltungen senden Sie die details.
 
CBO bekommt eine verdammt viel von nicht-englischen Besucher, damit ich sicher, ich kann trommle ein gewisses Interesse für Sie bin!
 
Keiner PDFs nur Hardcopies mit allen detail und Website-Adresse, so dass Sie das Blog Roll hinzugefügt bekommen können.

No comments:

Post a Comment